Bankımda Airbnb-dən ödənişin tutulmasına etiraz etdim, növbəti addımlar hansılardır?
When someone disputes a charge with their bank, a dispute process called a chargeback is initiated.
What’s a chargeback?
A chargeback is a formal payment dispute initiated by a consumer with their bank.
Chargebacks are usually filed by someone when they’ve noticed what they believe to be an unauthorized, incorrect, or unexpected charge on their account.
If you’ve filed a chargeback, you’ll need to contact your bank for more details on how their particular process works.
What happens once a chargeback has been filed and the dispute process begins?
Once a chargeback has been filed, it can take up to 90 days for the bank to resolve it. You can check the status of this process, or cancel it, by working with your bank.
While the chargeback process is ongoing, your bank may temporarily deposit the disputed amount into your account—it’s important to note that this amount comes directly from your bank, not Airbnb. If it’s determined that the charge from Airbnb was valid, then these funds may be taken back by the bank.
Will I still be refunded by Airbnb if I disputed a charge?
When a chargeback is filed, Airbnb is no longer able to resolve the dispute with you directly, and any refund you receive will come from your bank and not from Airbnb.
Əlaqəli məqalələr
- Qonaq
Ödənişinizi tapmaq
Gələcək və tamamlanmış ödənişlərinizi Ödənişləriniz bölməsində tapa bilərsiniz. Bura 2018-ci ildən bəri Evlər və Təcrübələr rezervasiyaları … - Qonaq
Niyə bir rezervasiya üçün məndən iki dəfə ödəniş tutulub?
Ödəniş metodunuzun rezervasiya zamanı və son ödənişdən əvvəl təsdiqlənməsi tələb oluna bilər. - Qonaq
Ödəniş metodunda məbləğin bloklanması nə vaxt baş verir
Ödəniş metodunuz bron zamanı avtorizasiya edilə bilər. Rezervasiyanız qəbul olunarsa, ödəniş hesabınızdan çıxılan real ödəniş olur.